Monday 21 October 2013

Di sebalik rahsia hati..

Assalamualaikum .. Setelah sekian lama saya tidak mengupdate apa - apa dlm blog ini..entah apa yg melanda saya pun xde jawapannya..tapi biarlah saya berkongsi cerita, meluahkan apa yg dirasa... Siapa kata Nora's Choc dah gulung tingkar..ooohhh tidak..sama sekali tidak..sale tetap ada..cuma x update blog je..Nora's Choc jiwa saya..mati Nora's Choc maka matilah saya..tetapi jangan kita lupa ..segalanya milik Allah , kita cuma pemegang amanahnya sahaja.. Ada jugak yg kata saya terlalu menumpukan perhatian pd produk felinna dan mengabaikan NORA'S CHOC ..mungkin ada betulnya..silap saya juga, saya akui..tetapi itulah adat dlm berbisness ..ada pasang surutnya..wait! wait!..tempahan coklat saya x pernah stop ok..Alhamdulillah sentiasa ada.. Ekcelli (terikut bahasa dlm novel ni)...mood saya dlm menghasilkan coklat telah hilang..terbang dibawa angin entah kemana..semangat saya, jiwa saya telah lama berkubur bersama arwah abah..rasa bersalah yg teramat sangat..terlalu ghairah menyiapkan tempahan..(errkk bukan terlalu ghairah tetapi lebih kepada tanggung jawab dan amanah yg diserahkan oleh customer) menyebabkan saya hilang semua itu..abah yg terlantar sakit di ICU ketika itu saya abaikan...ooopppss! siapa kata saya abaikan..Hanya Allah yg tahu macam mana saya terpaksa menyiapkan tempahan coklat yg banyak disaaat abah terlantar sakit..hilang nanisnya coklat jika dibuat bersama jujuran air mata..mmg hilang terus kemanisan coklat itu..tetapi demi janji dan amanah saya harungi jua hinggalah siap semua tempahan itu..mmg boleh saya passed order tu pada rakan2 yg lain, tetapi saya x sampai hati menghampakan pelanggan saya..
masih tergambar lagi saat ini..tetap melekat dlm cpu diri.. akhirnya abah pergi jua..2 minggu selepas kejadian diatas..5/2/2013 wedding anniversary saya..9/2 Bitrhday anak saya dan 10/2 abah pergi jua..abah pergi bersama semangat saya..jiwa saya..minat saya semua sekali dibawanya..tiada satu pun yg ditinggalkan utk saya lagi.. Bukan tidak redho dgn takdir ..tidak pula menyalahkan takdir..tetapi keperitan yg teramat dalam rasanya..sampai saya rasa x mampu lagi, x nak memandang coklat..rasa nak kuburkan sekali coklat tuu..tapi Allah tu Maha Penyayang..tetap diberinya rezeki tempahan utk saya..x pernah putus..hanya saya yg x dapat menghasilkannya dengan baik..almaklum nak buat coklat ni kena ada feeling, mood yg elok, baru coklat tu jd elok, idea dtg mencurah - curah ..coklat pun siap dlm sekelip mata.. macam mana dapat mood balik?..saya xde jawapannya..segalanya dari Dia..tapi lama kelamaan saya mula merindukan coklat...berilham dengan coklat..dan saya terusik dengan bacaan saya dlm novel I luv u Stupid tulisan melur Jelita ...errkk lupa la dialog nya..tp lebih kurang macam ni la maksudnya..coklat mampu mengembirakan orang yg stress..semua kanak2 menyukai coklat..dlm misi kemanusiaan ke Kemboja berkotak - kotak coklat dibawa ke Kemboja untuk diberikan kepada kanak2 disana.. I wish my chocolate will cheer up them too..bukan utk menunjuk nunjuk tapi itulah salah satu tujuan penubuhan Nora's Choc.. Segala - galanya milik DIA..DIA hanya meminjamkan kepada saya..saya cuma pemegang amanahnya..Semoga saya diberi peluang utk menjadi pemegang amanahnya sekali lagi...semuanya dengan IzinNya..InsyaAllah..Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment